Ryhmät/Lukujärjestys

JOULUN AJAN JUMPPIA:

KINKKUJUMPPA

Ohjaa: Sari Kuutsa-Kettunen

to 14.12. ti 19.12. to 28.12. ja to 4.1.

Monarilla klo18-19

TANSSIMIX

Ohjaa: Satu Kuutsa

ti 16.12. ja ti 2.1.

Monarilla klo 18-19

RYHMÄT

Lapset/nuoret

Liikuntaleikkikoulu 3-6 v

Liikuntaleikkikoulu on alle kouluikäisten lasten mahdollisimman monipuolista liikuntaa kasvatukselliset näkökulmat huomioiden. Pelejä ja leikkejä musiikin tahdissa tai ilman sekä välineillä liikkumista ja telineratoja. Kesto 45min.

Temppa 6-9 v

Tunnilla kokeillaan ja harjoitellaan erilaisia palloilupelejä. Välillä voidaan myös heittää pallot nurkkaan ja kokeilla jotain muutakin hauskaa lajia yhdessä. Kehitetään eri temppujen kautta lapsen koordinaatiota ja ketteryyttä. Harjoitetaan ryhmässä pelaamisen taitoja. Kesto 45min.

TanVo yli 10 v

Tanssillisessa voimistelussa harjoitellaan lajille tyypillisiä sarjoja, hyppyjä, akrobatiaa ja tanssitekniikkaa sekä koreografioita. Valmiita tansseja päästään esittämään myös yleisölle. Tuntiin kuuluu alkulämmittely, tanssi, lihashuolto ja venyttely.  Kesto 55min.

Liikkuux yli 10v.

Liikkuux on matalan kynnyksen liikuntaryhmä kaikille jo liikuntaa harrastaville tai vasta ryhmässä liikkumista aloitteleville. Tunnilla liikutaan monipuolisesti välineillä ja ilman, pelaillaan ja leikitään. Ryhmässä liikkumisen taidot kehittyvät toisinaan myös ulkotunneilla.

Aikuiset

Äijätreeni

Helppoa ja monipuolista jumppaa koko keholle. Tunnilla hyödynnetään oman kehon painoa ja erilaisia välineitä. Treenataan liikkuvuus, lihaskunto ja tasapaino huomioiden.
Tunti on keskiraskas. Kesto 55min.

Jumppamix

Jumppamix sopii jo tottuneelle liikkujalle tai kunnon kohotuksesta innostuneelle alkajalle. Monipuolista treeniä hyvällä fiiliksellä. Tule sellaisena kuin olet nauttimaan liikunnan ilosta! Jumppamixissä teemat vaihtuvat. Tunnilla voidaan käydä lihaskuntojumppaa omalla painolla, kuntopiiriä tai kahvakuulailua.Tunti on keskiraskas. Kesto 55min.

Venyttely

Muista myös supertärkeä kehonhuolto! Venyttely sopii hyvin Jumppamix -tunnin jälkeen palauttavaksi treeniksi tai treeniksi ihan sellaisenaan. Venyttelytunnilla käydään koko keho läpi. Tunnilla tehdään helppoja, mutta tehokkaita venytyksiä lihaksille ja sidekudoksille. Samalla koko keho ja mieli rauhoittuu. Tunti on kevyt. Kesto 50min.

Tehotreeni

Tunnilla käydään kattavasti läpi kehon isot lihasryhmät, erilaisten lihaskuntoliikkeiden ja yhdistelmäliikkeiden avulla. Lisäksi nostamme sykettä lihaskunto-osioiden välillä. Tällä tunnilla tehdään kehonpainotreeniä, mutta voidaan hyödyntää myös erilaisia välineitä, kuten kahvakuulat, steplaudat, käsipainot. Lisäksi tehdään kuntopiiriä ja liikepattereita. Toisinaan tunti saatetaan pitää ulkona, mikä lisää terveysvaikutuksia entisestään. Tunti sisältää alku- ja loppuverryttelyn. Tunti on raskas. Kesto 55min.

* Salivuorot ovat tunnin mittaisia.
* Sali täytyy olla vapaa ennen seuravaa varausta, joten jumpat ovat kestoltaan 45-55 min.
* Jos ryhmään ei ilmoittaudu tarpeeksi osallistujia, niin seuralla on oikeus perua ryhmä.

Harrastajan polku
EA-ohjeistus UKK