Tietosuojaseloste

•Rekisterin nimi

Lapinlahden Liikkujat Ry:n jäsen- ja ilmoittautumisrekisteri

•Tietojen käsittelyn tarkoitus

- Jäsenluettelon ylläpitäminen seuran jäsenistä (yhdistyslaki 11 §)

- Liikuntaryhmiin ilmoittaumisen seuranta

- Laskujen ja maksujen seuranta

- Tilastotietojen kerääminen jäsenrakenteesta ja liikuntaryhmiin osallistujista Suomen voimisteluliiton tilastointia varten sekä avustusten hakemista varten

•Rekisterin tietosisältö

-Rekisteröityneen nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja syntymäaika

-Alaikäisen jäsenen kohdalla tiedoissa myös huoltajan nimi ja puhelinnumero

-Rekisteröidyn lasku- ja maksutiedot liikuntaryhmän ja -kauden mukaan

•Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteröitynyt itse ilmoittaa tarvittavat tiedot jäsenrekisteriin.

Hoikan tietosuojaseloste:

•Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Seura voi luovuttaa tietoja viranomaisille lain tai muiden määräysten vaatiessa. Jäsenen antaman suostumuksen perusteella tietoja voidaan luovuttaa Suomen voimisteluliiton tai muiden kolmansien osapuolten tiedotus- ja markkinointitarpeisiin. Maksamattomien laskujen perintää varten voidaan luovuttaa yksittäisiä tietoja perintätoimistolle (perittävän laskun tiedot). Jäsen voi muuttaa suostumustietojaan milloin tahansa omalla jäsensivullaan.

•Tietojen siirto EU / ETA –alueen ulkopuolelle

Tietoja ei siirretä EU/ETA-alueen ulkopuolelle.

•Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterin henkilötietoihin pääsy on rekisteröidyllä itsellään, rekisterin pääkäyttäjällä, seuan puheenjohtajalla ja rahastonhoitajalla. Sähköiseen järjestelmään tallennettu aineisto on suojattu käyttäjärajoituksin ja salasanoin. Palvelimet on ulkoistettu tietoturvalliseen, palomuurilla varustettuun ympäristöön. Laskutusaineistoa säilytetään kirjanpitolain velvoittaman ajan sähköisessä jäsenrekisterissä.

•Tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa häntä koskevat rekisterissä olevat tiedot. Rekisteröity voi milloin tahansa tarkastaa ja korjata tai poistaa virheellisiä tai vanhentuneita henkilötietoja kirjautumalla omalle henkilökohtaiselle jäsensivulleen.
Rekisteröity voi lähettää tarkastuspyynnön sähköpostiosoitteeseen lapinlahdenliikkujat@gmail.com

•Oikeus vaatia tietojen korjausta

Rekisteröity voi korjata omia jäsentietojaan omalla jäsensivullaan tarvittaessa. Rekisteröity voi milloin tahansa tarkastaa ja korjata tai poistaa virheellisiä tai vanhentuneita henkilötietoja kirjautumalla omalle henkilökohtaiselle jäsensivulleen.

Tarvittaessa myös rekisterinpitäjä voi rekisteröidyn pyynnöstä täydentää, korjata tai poistaa virheellisiä tai vanhentuneita henkilötietoja.
Rekisteröity voi lähettää korjauspyynnön sähköpostiosoitteeseen lapinlahdenliikkujat@gmail.com

•Tietosuojavastaava

Tietosuojavastaavaa ei ole valittu.

•Tietoturvaloukkauksista ilmoittaminen
Rekisteröidylle heti, kun tietoturvaloukkaus on havaittu.
Valvontaviranomaiselle 72 tunnin sisällä, kun tietoturvaloukkaus on havaittu.

päivitetty 12.6.2020